Balet je umetnost za vse življenje

Odločitev, da strnem svoje misli in jih zlijem na papir, je zrasla iz življenjske potrebe, čutenja učiteljev baleta ter staršev otrok, ki jih vzgajam in poučujem. Svoje misli posvečam vsem, ki jim razumevanje umetnosti klasičnega baleta na višji ravni ni tuje. Upam, da vam bodo moji zapiski v pomoč pri osmišljanju in razumevanju pristopa k učenju klasičnega baleta. Balet ne sme postati hobi za kratek čas, balet je umetnost za vse življenje!

Vsi imamo radi balet, vendar le redki vedo, da sta lahkotnost ter vedrina plesa samo zunanji krinki. Moja velika želja je, da bi bralci doumeli veličino napora, ki je vložen v umetnost celostnega izražanja pri baletu.

Kaj v bistvu je klasični balet? Slovar plesnih terminov ga razlaga kot ‘klasični ples –  sprejet sistem izraznih sredstev, ki ga določa koreografska umetnost’. Termin klasični balet je univerzalen in ga kot takega uporablja celoten baletni svet. Z njim opredeljujemo način koreografskih upodobitev.

Klasični balet je splošno priznan kot eno izmed vodilnih izraznih sredstev sodobnega baleta. Predstavlja dosledno izdelan sistem gibanja, v katerem ne prepoznavamo naključij in improviziranih dodatkov. Sistem gibanja pri klasičnem baletu je zasnovan s ciljem disciplinirati telo, ga narediti prožnega in lepega. Preko baleta telo postaja občutljivo orodje, ki ga baletnik nadzira s svojo voljo ter pod vodstvom koreografa. Klasični balet je znotraj baletne umetnosti najbolj tradicionalna smer, ki temelji na vseh petih pozicijah nog. Vsem pozicijam je skupna odprtost nog.

Odprtost se ne začenja pri stopalu, temveč že v stegenski mišici. Le s tako pravilno izvedeno pozicijo nog dopuščamo izvedbo najtežjih plesnih kombinacij.

Otroci se z učenjem klasičnega plesa običajno srečujejo zelo zgodaj, ko njihovo telo še ni oblikovano. Njihovo telo lahko primerjamo s plastelinom; pripravljeno je na oblikovanje in razvoj, kot to zahtevajo pravila klasičnega baleta. Zgodnje učenje ni naključje: pianisti in violinisti se začnejo učiti še prej, medtem ko cirkuški umetniki svoje potomce uvedejo v svet cirkusa že pri treh letih. Prav tako se zelo mladi začnejo uriti tako umetnostni drsalci kot tudi plavalci, telovadci in akrobati.

Potrjeno je, da je starost devet oziroma deset let najboljša za učenje klasičnega baleta. To je pravilo. Kot povsod pa tudi tukaj obstajajo izjeme. Otroci z izjemnimi sposobnostmi dosegajo zavidljive uspehe.

Margarita Isaeva – Plesna pedagoginja je leta 1982 diplomirala na svetovno znani baletni akademiji Agrippine Jakovlevne Vaganove v Sankt Peterburgu. Poklicno se je udejstvovala v različnih kulturnih ustanovah v Sankt Peterburgu. Pri svojem delu dosledno upošteva metode najboljše ruske šole.

Preostali članek je na voljo v reviji Kje se pleše. Več

3 comments

  1. I see you don’t monetize your site, don’t waste your traffic, you can earn additional bucks every month because you’ve got hi quality content.
    If you want to know how to make extra bucks,
    search for: Ercannou’s essential adsense alternative

  2. I have noticed you don’t monetize your website, don’t waste your traffic, you
    can earn extra cash every month. You can use the best adsense alternative
    for any type of website (they approve all websites),
    for more info simply search in gooogle: boorfe’s tips monetize your website

  3. I wanted to follow up and allow you to know how
    considerably I liked discovering your site today. We would consider it a
    real honor to work at my workplace and be able to make real
    use of the tips contributed on your site and also engage in visitors’ remarks like this.

    Should a position of guest article writer become offered at your end, make sure
    you let me know.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *