19. Exodos: Afrika kot je (še) ne poznamo

V petek 17.4. se je z otvoritvijo fotogafske razstave Kolwezi, mednarodno priznanega in večkrat nagrajenega kongovskega fotografa Sammyja Balojija, v Španskih borcih začela 19. edicija festivala sodobnih odrskih umetnosti, Exodos. Sledila je izjemna premierna uprizoritev performansa S.E.F.A. (Se Eu Fosse Angolano, Če bi bil Angolec), vsestranskega umetnika Nastia Mosquita. S prepletanjem govora, petja in videa, nas je slednji popeljal po brzicah umetnosti, se pogovarjal z dedkom, pel o vojnah, obračunaval z mediji in zaključil s filmskimi poljubi. Ostra in ganljiva pripoved o (ne)uporabnosti in (ne)ustreznosti identitete. Za konec prvega dne pa so si obiskovalci lahko ogledali še odličen koncert Nea Muyange, ki je ob zvokih klavirja in kitare prepeval uporniške pesmi afriških revolucionarjev, pa tudi nekaj ljubezenskih je bilo vmes.

Jan Goossens, kurator festivala, je pri izboru predstav iskal in tudi našel drzne umetnike, ki ne eksperimentirajo le s svojo umetniško formo, ampak lahko tudi zares kaj povejo svetu. V svojem nagovoru je izpostavil, da je današnja Afrika v resnici zelo drugačna od tega, kot si jo običajno predstavljamo. »Noben od gostujočih umetnikov na festivalu ne potrjuje tega, kar radi mislimo, da vemo o Afriki. Izbrane predstave imajo moč, da nam odprejo oči za to, kar je danes Afrika, izjemno raznolika celina z več kot milijardo ljudmi,« je povedal Goossens.

Foto: Nada Žgank.

Več na: http://festival.exodosljubljana.si.

150416-Exodos-tiskovna-036by-nadazgank 150417-Exodos-otvoritev-019-nadazgank 150417-NeoMuyanga-Exodos-008 150418-After-Sankofa-014-nadazgank 150418-Faustin-Linyekula-009-nadazgank 150419-BoyzieCekwana-Exodos-018-nadazgank 150419-FLinyekula-TheDialogueSeriesIV-Moya-Exodos-032-nadazgank 150420-KinshasaElectric041-nadazgank

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *